Stichting Vamana
Wat doet Stichting Vamana?
© webdesign by
Stichting Vamana ondersteunt de allerarmsten in West Bengalen door hen structurele hulp te bieden. Door middel van kleinschalige projecten willen wij hen kans op een betere toekomst bieden.
Deze streek in India staat bekend om de Darjeeling thee.
De lokale bevolking - merendeels theeplukkers - staan onderaan het kastenstelsel en leven onder de armoedegrens. Er zijn geen goede betaalbare scholen in de buurt, geen ander werk en er is nauwelijks medische zorg.
In november 2005 brachten Mariska en Jan Willem voor het eerst een bezoek aan deze streek. Dankzij geld dat zij van sponsoren kregen hebben zij toen 400 ouderen van verschillende theeplantages van kleding en dekens kunnen voorzien.
In samenspraak met de lokale bevolking en pater Cherian - die al een aantal jaren hulp biedt aan deze mensen - is besloten met welke projecten zij deze mensen verder het beste kunnen ondersteunen. Inmiddels is er onder andere een activiteitencentrum, een naaiatelier en medische zorg gerealiseerd.
Stichting Vamana heeft een humanistische grondslag. Dit betekent dat zij hulp biedt aan iedereen, ongeacht hun geloofsovertuiging, culturele achtergrond, sekse of seksuele geaardheid.
Ga terug naar home of naar Wie is Stichting Vamana